Bali, Lovina, 2 oktober 2012

2 oktober 2012 - Jakarta, Indonesië

Vandaag 2 oktober hebben we nog met zijn vijven ontbeten, waarna Jan, Ria en Jaap naar Wayan zijn vertrokken. Wij zijn via het strand weer naar ons hotel gelopen. Het was inmiddels al half 12. Daar hebben we verder een hele rustige dag gehad. Bart met zijn I-pad en ik met mijn boek. Natuurlijk hebben we gezwommen en in de middag zijn we een stukje over het strand gaan lopen en onderweg in  een heel klein tentje een bananenmix gedronken. Ook hier kwam er weer een "alleraardigste" jongen even praten met een heel goed bijna zielig verhaal, waarna hij plotseling - zoals we wel hadden kunnen bedenken - zijn verkoopwaar aanbood. Uiteindelijk toch maar 3 hangers gekocht. Wie biedt?  Tijdens onze wandeling hebben we ook aan de andere kant van ons hotel een leuk restaurant gevonden waar we 's avonds hebben gegeten en de volgende morgen ook ontbeten. Heerlijk aan het strand!

Jan en Ria vertrokken dus naar Wayan. We, dus hier Jaap, Jan en Ria namen de kustweg van Noord Bali. We hadden geen haast omdat Wayan 's morgens deelnam aan de plechtigheden die de Hindoegelovigen moeten verrichten wanneer het volle maan is. Ze brengen dan o.a. offers naar de tempels. Onderweg stopten we bij een door Jaap aangewezen schamele plantentuin. Tijdens het koffiedrinken op weer een andere pleisterplaats keken we naar vergeefse pogingen om een halfgezonken boot overeind te krijgen. De ontmoeting met Wayan en zijn ouders was allerhartelijkst. Wayan had zich uitgesloofd om het ons naar de zin te maken. Na een wandeling richting zijn vorige huis door de bushbush kwamen we terug langs de warung van zijn zus. Ook daar werden we warm ontvangen en dronken we zittend op de grond koffie. Wayan had een mooie slaapkamer voor ons ingericht. En heerlijk voor ons gekookt. 's Avonds zaten we in het maanlicht met elkaar te praten bovenop het balkon. 's Morgens zijn we na het ontbijt weer vertrokken uit het schitterende berggebied waar Wayan woont.